De blauwe bal

19 augustus 2018 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Zaterdag 4 augustus kregen wij informatie over de camper. Cruiser (knuffelhond 30 bij 40 cm) en een daarbij behorend boekje kregen wij mee. Cruiser mocht mee op reis en de bedoeling was dat je onderweg wat in het boekje schreef en mooie foto’s zou maken met Cruiser erop. Leuk bedacht. Het boekje ligt nog netjes in de keukenlade en Cruiser werd de eerste twee dagen goed verzorgd en daarna niet meer. Cruiser wordt nu gebruikt als knuffel maar ook als bal. Hij wordt zelfs met veel lol door de camper gegooid. Met een camper van 9.10 m maakt Cruiser ook aardige meters. Wij kregen nog meer bij Cruise America. Ook een mooie blauwe bal. Deze bal heeft ook het nodige al beleefd. In het begin lag de bal ook in de camper en werd de bal tijdens het rijden dan fijn gebruikt. Not. De bal ging op de tweede dag achterin de luik bij de stoeltjes van Cruise America (trouwens gehuurd voor 9$ per stoel), de koffers, het bier, vele flesje water en het toiletpapier.

Bij Flaming Gorge Reservoir stonden wij met de camper op het strand. Hoe gaaf en bijzonder. De foto’s hiervan hebben jullie al gezien. De stoeltjes kwamen tevoorschijn en met iets wat te veel enthousiasme (of onhandigheid) werd de bal het water ingeschopt. Er stond zoveel wind dat de bal werd weggeblazen. Het windje was zeer aangenaam maar voor de bal was het te veel. Er vond een gesprek plaats, ach het was maar een bal, die krijg je toch niet meer. Peter zwom er nog een heel eind achteraan zonder resultaat. Door de stroming was het best wel pittig bleek toen hij terug zwom. Uiteindelijk zagen wij dat de blauwe bal (handig zo‘n blauwe kleur) ongeveer 600 meter verderop aan de rand van het water stil bleef liggen. Koen en Carola zijn er naartoe gelopen. Als snel bleek dat Daan ook mee liep. Wij moesten een stuk om een rots heen lopen in ondiep water. Dat deed Koen en Carola bleef bij Daan. Koen had uiteindelijk toch de bal kunnen pakken. Wat waren wij weer blij en compleet met de blauwe bal. Teruggelopen via het ondiepe water en de bal die middag niet meer gebruikt tot dat....

Wij in Page naar Lake Powell gingen. Een heel groot meer. Waar de keuze om een bootje te huren afviel. De kosten waren bijna 300$ voor 2 uur met 500$ borg. Allereerst zijn Carola en Koen een stuk gaan zwemmen naar een boei waar wat dronken lui aan het dobberen waren. Koen had een piepschuimen rol mee zo kon hij het goed volhouden. Super leuke ervaring samen. Teruggekomen gingen wij samen met de blauwe bal in het water volleyballen. Tot het weer ineens omsloeg en de wolken aan een kant van het meer donker werden. Veel mensen verlieten het meer. Wij stopten met volleyballen omdat het begon te waaien en Koen speelde nog wat met de bal in het ondiepe water. Plotseling ging de bal er vandoor. De wind was sterker en de bal had al vele meters gemaakt. Koen rende achter de bal aan. Carola zag dat en rende met Koen mee. De bal rolde omhoog richting de duinen maar ging daarna weer met hoge snelheid naar beneden. Door de vele grote en kleine stenen die er op het zand lagen wat onze snelheid minder. Tot dat de bal bleef liggen in het ondiepe water tussen wat stenen en Carola alles op alles te zetten om de blauwe bal te pakken te krijgen. Het zal toch niet gebeuren met alle de herinneringen die wij al hadden gehad met de blauwe bal. Als de bal verder zou rollen dan zou de bal de hoek om gaan en uit het zicht verdwijnen. Daar lagen ook grote boten en minder makkelijk om erbij te komen. Gelukkig werd onze doorzettingsvermogen beloond en kregen wij de bal te pakken. Stuk van 700 m teruggelopen en als extraatje zagen wij nog een vos lopen in de duinen.

Zie bij foto’s de blauwe bal.

1. Jacomijn Heupink:
    20 augustus 2018
    Wat een prachtige foto's!! Heel veel plezier!
  2. Anneke:
    20 augustus 2018
    Wat een leuk verhaal over de bal .en zo veel plezier er mee.
  3. Maaike:
    20 augustus 2018
    Wat een avonturen met de blauwe bal! Geniet nog even lekker van jullie mooie reis!