Arches en Canyonlands

14 augustus 2018 - Grand County, Verenigde Staten

Wat een indrukwekkende dag.

Het zou tegen de 40 graden worden dus voor ons doen op tijd eruit.

Vanochtend rond half 10 de campground verlaten en richting Arches gereden. Het was ongeveer 10 minuten rijden. Een korte rij stond bij de ingang van het park te wachten. Met onze pas konden wij zo doorrijden. Wij besloten om door te rijden naar de Balanced Rock. Prachtige foto’s gemaakt. Koen was erg onder de indruk. Peter en Carola herkenden deze rots nog wel van 14 jaar geleden. Het park was wel netter aangelegd.

Verschillende uitkijkjes bekeken.

Double Arch beklommen. Daan het eerste stuk in de buggy en daarna bij Peter op de arm. Want het was best stijl en glad. Koen was enthousiast en wilde helemaal naar boven klimmen. Peter ging met hem mee. Koen schrok van het uitzicht aan de andere kant van de boog. Het was zo stijl en eng vertelde hij later. Wat een indruk heeft dit gemaakt. Op deze Arch samen wat water gedronken en een koekje gegeten om energie te krijgen om ook weer naar beneden te lopen met de boys. Wat was het heet 🌡☀️. In de camper eerst maar eens met de airco op de hoogste stand bijgekomen.

Hierna naar de upper Delicate Arch viewpoint gereden. Wat een klim met Daan in de buggy. Met zon en deze hitte. Het was heftig. Maar wel super gaaf.

Geluncht in de camper. Wat is dat toch verrekte makkelijk!

Doorgereden naar Canyonlands. Komen wij aan het huisje waar je het park binnengaat, pas en paspoort in de hand. Heel rustig aan komen rijden, opgelet of onze dak het huisje niet raakt, is die tent gesloten. Je pas kon je laten zien bij de visitor center. Wat een lachertje. Bij het visitor center de map opgehaald. Daan lag nog te slapen in zijn autostoel en Koen was een filmpje aan het kijken.

Naar Mesa Arch gelopen. 0,8 km enkeltje. Ook dit was de moeite weer waard. De doorkijk is adembenemend. Als de zon schijnt is het effect geweldig. Uiteraard hier ook weer prachtige foto’s gemaakt en laten maken van ons viertjes 👨‍👩‍👦‍👦.

Inmiddels 1300 Miles gereden en over de 500 foto’s gemaakt.

Vanavond de trip voor morgen bekeken en een super gaaf hotel in Las Vegas geboekt.