Grand Teton en Yellowstone

7 augustus 2018 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Via het mooie landschap van Grand Teton naar Yellowstone gereden. Onderweg de bergtoppen van Grand Teton bewondert. In Grant Village een plek gezocht op de campground. Direct wat hout gekocht. De eerste avond hebben de mannen een fire gemaakt. Dat was gezellig. Koen mocht nog lekker opblijven met wat drinken en chipies.

De volgende dag, 7 augustus naar Old Faithful geweest. Wat weer een ervaring. Zie foto’s. Het was druk bezocht maar goed te doen. Wij zouden nog een stukje naar het noorden rijden en misten een afslag dus werd het helemaal naar het noorden. Wij hadden onderweg wegwerkzaamheden gehad en maakten een afweging. Terug langs de wegwerkzaamheden of het rondje afmaken. Wij kozen voor het laatste. Op een parkeerplaats en langs de kant van de weg stonden allemaal auto’s. Bleek een adelaar in een boom te zitten. Uniek zeg.

Een stuk verderop zagen wij een file. Das dan lekker. Besloten om langs de kant van de weg maar te gaan avondeten. Hoe makkelijk met een camper. Na het eten verder gereden. De file was nagenoeg weg, dachten wij. Na een grote bocht was het dus niet zo en stonden wij uiteindelijk een uur in de file. Het wachten werd beloond. Tientallen buffels staken de weg over. Dat was de reden van de file. Prachtig om dat te zien en te ervaren.

Inmiddels werd het schemerig. Het is bekend dat dan de kans op beren groter is. Een stuk verder zagen wij allemaal auto‘s langs de kant van de weg. Nou dan weet je het wel, er is iets te zien. En JA een beer!!!! Carola is de camper uitgesprongen. Telefoon en fotocamera mee. Yes! Wat gaaf.

Dat wiJ de afslag hadden gemist was uiteindelijk een geluk bij een ongeluk.